Alla inlägg den 13 februari 2008

Av Peka - 13 februari 2008 23:39

jag är lite dålig på att komma ihåg saker.

Tänkte ringa Nina och titta om hon råkar ha bil imorron..

Undrar om man vågar skicka sms nu.

Kommer ju till kiruna 10.18, så ringer jag innan det, så snarkar väl hon och lilla bebben..

Nå nu skrev jag till kusinen, hoppas jag inte väckte, men hon får slå av mobilen när hon sover då..

verkar som den är avslagen oxå, får ingen leveransrapport.

Kanske mor kan smita från jobbet, annars får jag bo på tågstationen.


Jaja, är i Kiruna imorron iallafall för er som missat det.


Av Peka - 13 februari 2008 15:07

Vi (Dalle) ringde till anticimex (igår när vi ringde så var det stängt).

De sa att det inte var nåt problem.

Att de inte "kan" föröka sig.

Att det kan ta typ ett år innan "masken" är en skalbagge och kan lägga ägg, och eftersom det tar ett år innan den ens är en skalbagge, och sen om den blir det, så måste den hitta en "partner" att föröka sig med, och det är inte det lättaste, och SEN kanske den lägegr ägg.

Så hon sa att det absolut inte var nån fara.

man behöver inte tvätta alla kläder som man har, men man kan skaka kläder och grejer ifall det skulle finnas nåra.

Sen kan man dammsuga så borde de flesta försvinna, om det nu finns fler.

Men hon trodde inte att det skulle finnas massa.

eftersom vi bara hittat två stycken larver.

Så det är ju skönt att höra.

Men jag har ju ändå tvättat mina kläder, som nu ligger i en säck i resväskan.

Alla saker jag tar med ska jag skaka ordentligt för att vara säker på att det inte kommer med nån.

Mest för att det skulle va skitäckligt att hitta en på sig! Yäääck!

Då skulle jag nog bränna den klädan.


Jaja, så det är ingen fara iallafall.

har ju kollat igenom nästan hela min garderob, och nu har vi skakat igenom alla sängkläder som vi har till alla gäster och så.

Inget hittade vi. Jaaaaaa!


Nu ska jag fortsätta packa.

jaa

Av Peka - 13 februari 2008 12:18

Nu har jag tvättat alla kläder som jag ska ha med till Kiruna, så mamma behöver inte boka tvättstuga.

 Fast jag har inte tvättat jacka och sånt, men det hoppas jag att dom inte är i.. Men skakar allt gör jag innan jag knappt rör i det.


Skönt på ett sätt att åka härifrån och slippa tänka på alla äckledjuren, men jag vill ändå rensa själv.. dalle vet jag inte om man kan lite på...

Eller kanske ändå, han har nog fattat att jag tycker det är jättejobbigt med det här, så han gör nog det bra.



Jobbigt bara att man måste kolla igenom VARENDA liten pinal.

Kanske inte är ett måste, men jag kan då inte lita på att alla är borta om man inte tittar på allt.


Nä, nu ska jag göra annt.

typ oroa mig för att det finns dju överallt.

Ovido - Quiz & Flashcards