Alla inlägg den 16 januari 2009

Av Peka - 16 januari 2009 14:22

Idag verkar febern ha gått över, (så gott som iaf, känner mig lite borta och snurrig än) känns lite lågt att bara ha 36,1 grader..

Förut har jag nog inte haft så, men läste att man kan ha lägre nu, men oxå att man kan ha högre temp.. Känner mig svettig iaf.

Så kanske inte är så konstigt att jag tyckte jag hade feber vid 36,7.

Då kanske jag ändå haft feber några gånger tidigare. Vet att jag tyckt att jag haft feber, men bara haft 36, nånting, och tänkt att nä, då är det ju inte feber.. jaja, jag lever.


Nellie är konstig. Antagligen för att Dalle är hemma hela tiden, hon är ju van att han är på jobbet.

Om ni inte visste det så är hon vääldigt känslig för förändringar.. Blir helt konstig och förvirrad och jaaaaaaaamar. jam jam.

Helst om Dalle går nånstans..hon jamar alltid då. Fattar inte varför.

Blir alltid väckt minst en gång på morgonen efter han gått, hon jaaaaaamar högt och ibland läänge, eller flera gånger. Knäppa katt.


Usch vad näsan rinner.

Och nässprayen funkar ju knappt.

Och är jag snorig så hostar och hostar jag, blir massa slem. och oont gör det att hosta, men halsen gör inte så ont längre.


Hoja, nu vill jag kunna prompa på stan..eller iaf kunna gå å handla mer än..en paprika.

Har ju inte känt av så mycket foglossning nu när jag varit sjuk, men pratade med en som oxå haft mindre ont när hon var sjuk (feber) men sedan haft lika, om inte mer ont när hon blev frisk.

Attans oxå.

Men än är det inte så farligt.

Fast det brukar ju bli värst på kvällen, så får se hur det är då, eller om några dagar när man är helt frisk.

Hoppas jag är frisk på tisdag så jag kan gå å plaska.

Jag vill ju ha sällskap ibland.. och ibland inte förstås, när man har som mest ont.. men tycker det är så hemskt att ha folk här när det ser ut som en svinstia.. Ingen har ju riktigt ork just nu att göra nåt.

Men Dalle har iaf tvättat kläder, som nu ligger i halva tv-rummet, men det är rent iaf.

Försökte "vika" sockar, men fick ont efteråt såklart..

Visst kan jag säkert göra..allt, men ont gör det, men måste   jag inte så känns det onödigt- jag gör det jag måste, så slipper jag ha ont.


Nu håller nellie på å åmar sig här på tangentbordet och musen så jag vågar inte skriva mer då försvinner väl allt. Och inte gick det att kopiera heller..

Ovido - Quiz & Flashcards